måndag 2 december 2013

Måndag Bf+1

Jaha ingen bebis ville komma igår, så nu har man gått över tiden 1 dag och det är väl inget egentligen ingenting men är så himla rädd att jag inte ska ha fött innan mammas begravning den 12:e så måste  fött innan det eller så måste jag gå över till längre än den 12:e.
Jag måste faktiskt säga att jag börjar bli sjukt nervös nu, inom 2-3 veckor kommer jag vara mamma, det e ju sjukt! Ska jag ta hand om ett barn?! Tänk om jag blir en dålig mamma ?! Känns så skrämmande, men det är nog normalt att tänka så här bara det att många inte vågar säga att att de är rädda och oroliga för det "ska" ju bara vara guld och gröna skogar att få barn. Längtar ju självklart också efter min lilla tjej, längtar efter att få se och hålla i henne för första gången, bada henne, klä på henne, gå ut och gå med henne i vagnen och till och med att byta blöja :)

Jocke är hos tandläkaren och djuren sover så det är ganska så tyst och lugnt här hemma, ganska skönt faktiskt hehe ! Jag har mejlat försäkringskassan om lite frågor jag hade om föräldrapenning så vi får se hur lång tid det tar innan de svarar?! Har även hunnit dricka kaffe och dammsugit, så känner mig lite duktig faktiskt.

Mini-P och tomten :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar