torsdag 7 augusti 2014

Okej sista försöket !!

Detta är sista försöket jag gör i att ha en blogg, jag vill ju !! Det e bara de att jag glömmer bort att blogga eller så tycker jag inte jag har något intressant att skriva om :-/ Men nu j*vlar ska här bloggas och blir det som innan du lovar jag att aldrig mer blogga haha...

Melina 2 månader

Mammas älskling bara växer och växer hon blir ju 8 månader nästa vecka, tänk vad tiden går fort?! Det var de man fick höra precis när Melina kommit att tiden bara flyger iväg och ja det stämmer verkligen för jag tyckte nyss hon var en liten go mufflig bebis som lukta så otroligt gott och lite spya hehe.
Nu luktar hon fortfarande otroligt gott och är ett litet charmtroll som är envis som få och hon använder gärna sin fina stämma för att få som hon vill ;)


Melina 8 månader


Hatar verkligen den här lägenheten som vi bor i, den e jätte fin och har en väldigt fin utsikt men den e som en bastu på sommaren och vi svettas ihjäl och stackars Mellie får massa massa värmeutslag för att de så varmt. Så vintern är mer än välkommen detta år, för det e inte mysigt någon stans med denna värme. 
Längtar till att få gå och lägga sig och känna att man vill dra täcket över sig och att det kalla vattnet man har vid sängen fortfarande e kallt om man vaknar upp på natten, inte varmt som nu och jag längtar till att få sätta på mig mjukisbyxor och tjocktröja och bara gosa in mig i dem .

Känner mer och mer att jag vill flytta härifrån då jag har insett att de väldigt ensamt här och hur mycket jag än älskar att vara med min gosstumpa så hade det varit underbart att få göra något jag och Jocke typ gå på bio eller bara få andas och samla krafter, men vi har ingen vi kan lämna henne hos för vi känner ju typ ingen här och man vill ju inte lämna till vem som helst. Och Nej absolut inte så att vi vill flytta bara för att få barnvakt, utan massa annat oxå. Jag vill ju tyvärr inte flytta till Uppsala även om jag saknar min syster och mina fina vänner men för mycket dåliga minnen och helt ärligt så vill jag inte att Mellie ska växa upp där...
Jag och Jocke har diskuterat om att flytta till hans hemtrakter och om de kommit på tal för typ 2 år sen hade jag skrattat och frågat om han var dum, men nu känner jag att det är precis det jag vill bo i en liten by med närhet till bad och natur, där "alla känner alla", ett ställe där barn fortfarande är barn och inte "vuxnabarn" sen att hans hela släkt bor där e inte heller fel. Jobb då? Jo sörru det som e bra det är att de e nära till flera större städer så det ska inte vara nå problem det enda jag ser som ett problem är att jag inte kommer förstå va de säger haha. 
Om vi nu flyttar så blir det först om kanske 3 år så det e ju ett tag kvar, men jag längtar ihjäl mig !! 

Nu ska jag gå på toa och sen titta på PH-danmark.

Tja rå!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar