tisdag 26 november 2013

När är det dags att åka in till förlossningen ?

Aj aj min mage, har massa förvärkar typ som mensvärk gånger 10 men vet att det inte betyder att det är på gång utan att det kan dröja upp till 2 veckor innan bebis vill ut.

 Det känns väldigt skrämmande att hon kan bestämma sig att komma när som helst nu, tänker mycket på hur det kommer kännas alltså hur ont det kommer göra och när vet man att det är dags att åka in till sjukhuset för det verkar ju vara olika för alla en del åker in när vattnet går och blir hemskickade för de bara e öppnade 1 cm andra åker in med kraftiga regelbundna värkar och föder inte för ens 24h senare och sen finns det dom som åker in när vattnet går knappt hinner in till sjukhuset innan bebisen är ute, det jag menar är att det är så olika från person till person så hur ska man veta när det är dags egentligen ?! Eftersom varken jag eller J har körkort så får vi ju åka taxi så det är ju inte bara att åka när man vill.
Jag hade tänkt att försöka stå ut med smärtan så länge det går här hemma då jag helst spenderar så lite tid på sjukhus som möjligt men samtidigt så kanske jag inte står ut länge alls och kommer in och bara e öppen 3-4 cm, det vet man ju aldrig. Min dröm är att det ska gå ganska fort från det att jag kommer in till förlossningen tills lillan är ute, men det lär väl ta sjukt lång tid istället hehe ;)





                                                          En väldigt trött och osminkad jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar